Ett starkare varumärke

18 augusti 2022 - 2 min lästid

Vi befinner oss mitt i en period där det händer mycket hos oss på Nordkap. 2022 är ett år kantat av tillväxt, internationella satsningar och spännande förändring. För att stå ännu lite mer redo inför detta år och den tid vi har framför oss, bestämde vi oss på hösten 2021 för att uppdatera vår webbplats, vår visuella identitet, vår kommunikation och ja – hela vårt varumärke.

På väg mot nya höjder

Vår förra identitet och vårt tidigare uttryck hade hängt med oss länge. Precis som vår lösning hela tiden fortsätter att utvecklas, behövde också vi som varumärke ta nästa steg. Och med nytt kapital i ryggen och planer på att fortsätta expandera, och nu även positionera oss internationellt, var det dags för ett nytt utseende. 

Vårt arbete tog avstamp i mål som vi har framför oss, i de behov som finns på marknaden och hos våra kunder, i nutida utmaningar och i framtida möjligheter. Utifrån det har vi börjat skapa ett varumärke som är mer i linje med vilka vi är och vad vi gör. Och framförallt ett varumärke som bättre speglar vart vi är på väg.


Tydligare positionering och en starkare röst

Vår nya profil stärker vårt varumärkes röst och hjälper oss att bättre sticka ut och visa vilka vi är som partner, leverantör och aktör på marknaden. Den hjälper oss att tydligare positionera oss inom finans- och treasuryvärlden och ger färg åt vår personlighet. Vi på Nordkap arbetar för att skapa nya sätt att arbeta med Treasury Management på, för att ta något vi gjort länge och se hur vi kan göra det ännu bättre. Vi vågar utmana, tycker om att utforska och finns alltid nära när våra kunder behöver oss.

Vi har kommit en bra bit på vägen i arbetet med att utveckla och stärka vårt varumärke, men vi är inte klara. Arbetet är pågående och det kommer att fortsätta hända mer spännande saker framöver. Men vi har börjat! Och först ut att kläs i ny kostym blev den plats som du är på nu; vår hemsida. Vår nya sajt – med ny struktur, ny design, ny logga och uppdaterad kommunikation – lanserades i februari. Och sedan dess kan du även se vår nya identitet på bland annat LinkedIn. 


Men, stay tuned. Det kommer mer.